Seyşeller’de bir tatlı huzur

Herkesin tatil anlayışı farklıdır. Bazıları dağıtarak kafa dağıtır, bazıları da dinlenerek kafa dinler. Siz ikinci kategoriye dahilseniz biz sizi Seyşel adalarına davet ediyoruz. Dünyanın en güzel balayı destinasyonu olarak anılsa da aslında Seyşeller iç huzuru yakalamak için muhteşem bir lokasyon.

Bir İzmirli olarak Yunan adalarına hiç gitmemiş olmaktan utanç duyuyorum. Ama bu utancın geçerli bir sebebi var. İzmirli olunca Çeşme yetiyor; berrak denizi, ahtapot ızgarayı kıyının öte yanında aramıyorsun. Tam da bu yaz kendime bir de kıyının öte yanına geç. ne de olsa orası da Ege Denizi derken kendimi Hint Okyanusu‘nda, Seyşeller’de buldum. Ulaşılması zor olan hep daha cazip gelir ya insana. Aynı hesap.

Bavul yapma işlemlerini son dakikaya bırakan biri olarak sabah uçakları bende hep gerginlik yaratır. Bu sefer tropikal meyvelere alerjim olduğunu hatırlayıp alerji ilacımı bile bavula atmayı unutmadan akşam 19.30 uçağına telaşsız yetişiyorum. 115 adadan oluşan Seyşeller’e ulaşım aslında çok kolay. Emirates havayolları ile önce Dubai‘ye sonra Seyşeller’in en büyük adası olan Mahe‘ye uçuyorsunuz. Mahe’den pırpır uçakla dilediğiniz adaya 15 dakikada ulaşıyorsunuz. Üstelik vize de yok. Biz Mahe’ye indikten sonra önce Praslin adasına gidiyoruz. Seyşeller için en ideal zaman Aralık, Ocak, Şubat, Mart ayları. Biz risk alıyoruz ve şansımızı Haziran ayında deniyoruz. Hava gayet sıcak ama Hint Okyanusu’nda dalgalar heybetli, 5 dakika süren muson yağmuru ise arada bir bizi yokluyor. Ama doğa. deniz, Creola mutfağı o kadar güzel ki hiçbir şey umrumuzda değil. Ne de olsa huzur ve beyin detoksu peşindeyiz. Praslin adasında Constance Lemuria Resort‘taki odamıza yerleşiyoruz. Uzun yolculuğun ardından otelin spa’sında hayatımın en iyi masajı olarak nitelendirebileceğim jet lag masajını yaptırıyorum. Kaldığım 5 gün boyunca farklı bir okyanus balığının tadına bakıyorum. Otelin Seahorse adlı restoranında yediğim trüf soslu kırlangıç balığı ise Portekizli şefin gizli tarifi. Geleneksel yemekleri ise yarasa yahnisi. Ama ben denemeye cesaret edemedim.

Beyaz kumları ve turkuaz rengi deniziyle Anse Georgette dünyanın en iyi 10 plajı arasında sayılıyor.

Uzun yıllar İngiliz ve Fransız sömürgesinde kalan Seyşeller halkı ana dilleri gibi Fransızca ve İngilizce konuşuyor. Herkes şaşırtıcı derecede güler yüzlü ve insan canlısı. Ada hayatı insanı mutlu kılıyor orası kesin. Kadın nüfusu erkek nüfustan fazla olduğu için evlenmek pek popüler değil. Praslin’den günübirlik feribotla geçtiğimiz La Digue adasında 3500 kişi yaşıyor. Bembeyaz kumların, yemyeşil palmiyelerin, vanilya tarlalarının ve turkuaz rengi denizin iç içe geçtiği La Digue’i bisiklet kiralayıp keşfediyoruz.
UNESCO tarafından koruma altına alınan kaplumbağalar ise adanın dev maskotları. Kadınların ciltlerinin güzelliği dikkatimi çekiyor. Rehberimiz Nadi’ye sebebini soruyorum. Adanın havası nemli olduğu için ciltlerinin hiç kırışmadığını, bir de yüzlerine hindistancevizi yağı sürdüklerini söylüyor.

La Digue adasındaki granit kayalı plajlar bulunuyor.

Son olarak 60’ın üzerinde plajıyla bembeyaz kumsallardan yemyeşil palmiyelerin yükseldiği oldukça fotojenik bir ada olan Mahe’de konaklıyoruz. Küçük dev bir kasaba olan Constance Ephelia Resort‘un tepede ağaçların arasına yerleştirilmiş villalarında sadece oda servisiyle 5 gün çıkmadan yaşayabilirsiniz. Seyşeller’de gece hayatı pek yok. Dilerseniz adanın yerlileriyle birlikte Takamaka romu içip plajda Sega dansı yapabilirsiniz.  Biraz daha aksiyon isteyenler için scuba diving, ağaçtan ağaca atladığınız zip-lining gibi aktiviteler ideal.

Rengarenk: Dünyanın en küçük başkentlerinden biri olan Victoria, Seyşeller’in en büyük adası Mahe’de yer alıyor. Renkli küçük dükkanlar ve barlar görülmeye değer.

BENZER YAZI:  Egzotik ve romantik; Seyşeller

Olmazsa olmaz: Seyşeller’e giderken bavulunuza yağmurluk, deniz gözlüğü ve deniz ayakkabısı koymayı unutmayın.

Kilolu kadınlar beğeniliyor: Seyşelli erkekler kilolu kadınlardan hoşlandığı için kadınların hiç kilo takıntısı yok.